Почекайте
Йде завантаження сторінки
відділ продажу (безкоштовно)
для діючих клієнтів

Дмитро Стрижов: «Я ставив собі завдання, щоб «Шериф» з часом став брендом»

Генеральний директор
Холдингу охоронних підприємств «Шериф»
Дмитро Стрижов

Сьогодні на ринку охоронних послуг України серед сотень гравців набереться не більше десятка компаній, які заслужили воістину хорошу репутацію серед клієнтів, а також мають авторитет у колі колег. Безсумнівно, на завоювання довіри пішли роки. Але без правильної бізнес стратегії, без професійного підходу до справи і ефективного керівництва – навряд чи б щось вийшло. Це доводить приклад нині одного з найбільш успішних представників охоронного бізнесу України – Холдингу охоронних підприємств “Шериф”. У жовтні 2011 виповниться три роки, як під загальним брендом «Шериф» об’єдналися більше десятка охоронних фірм Києва. І з кожним роком цей моноліт стає все більше і міцніше. Про те, яким був шлях становлення «Шерифа», про свій прихід в охоронний бізнес, про завдання і плани в інтерв’ю розповідає генеральний директор компанії Дмитро Стрижов.

– Дмитро Сергійович, коли ви прийшли в охоронний бізнес, і чому вас зацікавила саме ця сфера діяльності?

– Навчаючись в КПІ, з 1998 року я почав працювати в охоронному підприємстві, спершу начальником охорони, потім став заступником директора. У 2002 році, коли закінчив навчання, потрібно було приймати рішення, чим займатися далі. Я вирішив створити свою охоронну фірму. Причиною послужило те, що мене не влаштовувало, як вів бізнес на той час мій керівник. Що сьогодні, що тоді однією характерною особливістю практично 90% приватних охоронних підприємств є ведення бізнесу за принципом «сімейного дозвілля». Тобто людина виходить на заслужений відпочинок (а в основному охоронним бізнесом у нас займаються колишні начальники силових відомств), його держава забезпечила пенсією, квартира є, і в принципі більше йому нічого не треба. І тут у людини виникає ідея – а можна ж вибрати собі хобі у вигляді охоронної фірми.

З повною упевненістю можу сказати, що 50% охоронних підприємств Києва управляються, так би мовити, з дивана. Є директор і гучна назва фірми: обов’язково щось з тваринного світу – «пантера», «тигр» або ще щось агресивно-загрозливе. Так ось ці «звірині» або «пернаті» мають в штаті максимум 20 охоронців. По старим зв’язкам знаходиться 2-4 об’єкта під охорону. Вони не мають ні диспетчерської служби, ні оперативного реагування – нічого, крім гучної назви і «запозиченого» з нашого сайту прайсу на послуги. Адже, якщо ми пройдемося по сайтах інших охоронних підприємств – на кожному третьому побачимо, якщо не один в один, то наполовину зідраний наш прайс. Я знаю, що це наша розробка, бо особисто його робив. Але це добре, якщо сайт є, у більшості його взагалі немає.«З повною упевненістю можу сказати, що 50% охоронних підприємств Києва управляються, так би мовити, з дивана.

Є директор і гучна назва фірми: обов’язково щось з тваринного світу – «пантера», «ягуар» або ще щось агресивно-загрозливе»

І ось ця людина лежить на дивані і якось управляє двома десятками підлеглих. Дує щоки, що він колишній генерал чи полковник. Я на все це надивився з 1998 по 2002 роки, і зрозумів – так бізнес не робиться.

Бізнес повинен будуватися на професійному підході і постійно рухатися вперед. Немає статичного стану. Без розвитку ти можеш пробути максимум місяць-два-три. А далі буде однозначний відкат назад. І в принципі історія це доводить. Те підприємство, в якому я колись працював, де керівником був умовно пенсіонер, вже не існує.

Ця людина пробувала себе потім і в іншому підприємстві – результат такий самий. Тому що, коли тил прикритий, і людина ставиться до роботи за залишковим принципом, розуміючи, що це не основне, а так – хобі, і цікавіше з ранку почитати газету чи книжку, то і відповідно результат буде нульовий.

– Чому ви зробили ставку саме на охоронний бізнес?

– Чесно кажучи, для мене не мало принципового значення, на якому виді бізнесу зупинитися. Перш за все, бачив себе як менеджера та управлінця. А на той час вже провів 4 роки в охоронному бізнесі і розумів, як будуються процеси. Крім бізнесу, спочатку, як варіант, розглядав і держслужбу. Але не був готовий з 9 до 18 години протирати штани. Переважила бізнес складова. Ось так 20 березня 2003 року і був створений «Шериф».

– Важко було починати власну справу, адже ринок охоронних послуг досить специфічний?

– Після того, як ми отримали ліцензію на охоронну діяльність, а її ми чекали кілька місяців, першим же ділом орендували приміщення під офіс. Адже це – обличчя будь-якої фірми.

До речі, в тій фірмі, де я працював раніше, не було навіть свого офісу. Була кімната в одному з об’єктів, де ми вели прийом охоронців, але щоки дули і розповідали, які ми класні.

І зараз буквально у половини охоронних фірм столиці, якщо проїхатися за вказаними адресами і подивитися на ділі, немає реального офісного приміщення. Звідси і демпінг. У них немає ніяких накладних витрат: ні оренди, ні адміністративного персоналу – один директор і 20 охоронців. Звідси і така низька вартість послуги. Але це не послуга, а її жалюгідна подоба! «І зараз буквально у половини охоронних фірм столиці, якщо проїхатися за вказаними адресами і подивитися на ділі, немає реального офісного приміщення. Звідси і демпінг. У них немає ніяких накладних витрат: ні оренди, ні адміністративного персоналу – один директор і 20 охоронців. Звідси і така низька вартість послуги. Але це не послуга, а її жалюгідна

Так от, повертаючись до вашого запитання, скажу: так, на першому етапі було складно, але «хто шукає – той завжди знайде». Так і ми: орендували офіс, визначили бізнес-модель та завдання на майбутній рік, і почали рухатися в цьому напрямку. Оскільки про «Шериф» на той час ще ніхто не знав, завдання секретаря полягало в тому, щоб якось просувати фірму на ринку послуг, просто кажучи, – відправляти наш прайс всім потенційним клієнтам, на підприємства, в організації.

Буквально на третій день передзвонили з адміністрації одного виробничого підприємства. На той момент для нас це був джек-пот – 4 добових поста! Ми охороняємо це підприємство і по сьогоднішній день вже протягом 8 років, але це вже не джек-пот, і охороняємо ми його не за тими цінами, які тоді нам здавалися великими. Зараз це підприємство – наш почесний клієнт з дуже хорошими знижками. Ми пам’ятаємо історію, тому тепер ми ставимося лояльно до свого клієнта.

– Які принципи були взяті за основу в роботі «Шерифа»?

– Робити все не так, як роблять конкуренти. У нас весь бізнес в Україні, і не тільки охоронний, побудований на принципі «домовимося». Як іде пошук об’єктів? Потрібно пройтися по старим зв’язкам, знайомим.

Я ставив собі завдання, щоб «Шериф» з часом став брендом. І щоб це було не за принципом «домовимося», а нас обирали тому, що послуга відповідає тій ціні, яку ми просимо. Була мета, щоб ми стали професійною компанією, щоб скористатися послугами «Шерифа» було десь навіть престижно для замовника. Нехай навіть не престижно, але люди знали: якщо за справу береться «Шериф», то вони отримають нормальний сервіс за ті гроші, які платять.

– Якщо говорити про колектив компанії, то які якості в співробітниках ви, як керівник, цінуєте, перш за все? Як формується команда?

– Це дуже складне питання. Ми вже пережили, напевно, три зміни колективу. Буде і четверта, і п’ята, і навіть шоста. Це нормальний процес, тому що на кожному етапі розвитку компанії, потрібні певні люди. На сьогоднішній день нам не потрібні нобелівські лауреати. Їхні послуги, по-перше, дорого коштують, а, по-друге, зараз їх праця компанії просто не потрібна – немає якихось глобальних і понад складних завдань. Сьогодні адміністративно-управлінський штат Холдингу охоронних підприємств «Шериф» складається з практично півсотні осіб.

А на початку у нас був лише один бухгалтер, який працював на рахівниці, тоді на фірмі не було програми 1С. Минув час, штат розростався, і вже цей бухгалтер не відповідав рівню компанії. З’явився інший. Знову зросли обсяги роботи. Він не справлявся, не зростав професійно і перестав нам підходити. Прийшов третій склад бухгалтерії. Точно така ж ситуація і з начальниками відділів охорони. З тих, хто зараз працює, є один, який пропрацював найбільше – три роки. І знову – це не тому, що у нас тут скажена текучка – ні. Збільшується кількість завдань, які треба виконувати, а психологія людей яка? Наприклад, якщо говорити про охоронців, у нас ще на самому початку була така практика. Ввели нічні повідомлення-віддзвони. І охоронці одразу обурилися: як це я, вночі, повинен кудись доповідати, якщо ніколи цього не робив, притому за ті ж гроші?! 20% звільнень відразу ж!

Через півроку ввели жетони. Щоб ви розуміли, це коли людина не просто поставила собі будильник і подзвонила, відзвітувала, а охоронець повинен обходити територію і вішати жетони. А ми вже потім перевіряємо, наскільки ретельно він виконує свою роботу. І знову ж таки питання – чому за ті самі гроші я повинен робити більше? Хоча це його професійний обов’язок! Відповідно знову змінюється персонал.

Подібна історія і з начальниками відділів охорони. Спочатку були невеликі завдання, маленька фірма, маленька кількість людей. Зараз у нас відділи доходять за складом до ста чоловік, тобто на начальнику відділу лежить певне навантаження. На сьогоднішній день у нас ведуться атестати якості – близько 8 рейтингових показників, за якими ми оцінюємо роботу начальника відділу охорони. Раніше всього цього не було.

Той рівень керівників, який нас влаштовував станом на 2003-2005 рік, нас не влаштовує на сьогоднішній день. Ми продовжуємо рости і розвиватися. На сьогоднішній день у нас ведуться атестати якості – близько 8 рейтингових показників, за якими ми оцінюємо роботу начальника відділу охорони. Раніше всього цього не було.

Сьогодні перед начальниками охорони поставлені нові завдання – освоїти ази комп’ютерної грамотності, тому що частину розпоряджень ми ведемо в он-лайн режимі. Але ми зіткнулися з такою проблемою, що на сьогоднішній день претенденти на посаду начальника відділу охорони, які приходять до нас на співбесіду, кваліфіковані у своїй області люди (колишні начальники розшуку, фахівці, що займали високі пости в СБУ, по лінії МВС), не вміють працювати з ПК. Оскільки комп’ютерна грамотність в нашій країні низька взагалі. Їх цьому ніхто не вчив. А зараз ми хочемо, щоб це було. Точніше я хочу, як керівник компанії, щоб ми перейшли до такої практики вже на наступний рік, але і не виключаю, що хтось з нинішньої команди може не вписатися в цю модель розвитку.

– Якщо я вас правильно зрозуміла, то, крім професіоналізму, головне, що ви хочете бачити в співробітниках – це прагнення до розвитку?

– Так, все вірно. Якщо людина не розвивається, це утопія. Вона втрачає ті професійні навички, які у неї спочатку були, а їх потрібно підтримувати. Ось чому спортсмени не бувають майстрами спорту на все життя. Отримав корочку майстра спорту або кандидата у майстри спорту – і кожен рік підтверджуєш. Раз можна отримати тільки орден, і то часто посмертно. В будь-якій професії треба постійно бути на гребені хвилі. Слідкувати за новинками, розвиватися, прагнути одержувати нові знання.

– Скільки підприємств зараз у складі Холдингу?

– Зараз у складі Холдингу 15 підприємств. У минулому році до нас приєдналася фірма, яка займається питаннями інформаційної безпеки. А незабаром ми плануємо розвивати ще один напрямок. Хочемо надавати послуги по виявленню прихованих аудіозаписуючих пристроїв і закладних систем відеоспостереження.

– Яким ви бачите подальший шлях розвитку «Шерифа»? До чого прагне компанія?

– До чого прагнемо? Тут потрібно рахувати або в грошах, або у кількості персоналу. У грошах рахувати важко – бо не зрозуміло, що там з девальвацією та іншими економічними процесами.

На сьогоднішній день я ставлю перед собою завдання – мати представництво в кожному районі міста Києва та обласний відділ – тобто 11 відділів охорони. І щоб штат відділу був не менш 100 осіб. Виходить, завдання мінімум – вирости до штату охоронців у 1100 чоловік, тобто більше ніж удвічі. Це можливо, просто треба системно до цього питання підходити. Скажімо так – все реально!

І ще наше ключове завдання – дати замовнику можливість відчути різницю в сервісі, коли охоронною фірмою управляють «з дивана», а коли є професійний підхід до справи.

Дивітся також:

Пультова охорона
Група швидкого реагування
Професіонали
Наша адреса:
м. Київ, вул. Сосницька,1/44
office@sheriff.com.ua